Primul zbor cu avionul? - BILETE AVION SIBIU - BlueAir WizzAir Tarom

Go to content

Main menu

Primul zbor cu avionul?


Este primul tau zbor?
Aici gasesti cateva informatii utile.

Regulamentul prezentat mai jos apartine companiei WizzAir si este valabil la 01.05.2013

In general, conditiile ce trebuie indeplinite de catre pasageri sunt aceleasi, si anume continutul bagajelor si documentele necesare zborului.
Totusi, va recomandam sa solicitati toate informatiile si regulamentul de zbor al companiei cu care veti calatori.


Informatii generale

CHECK-IN LA AEROPORT

Trebuie sa platesc pentru check-inul la aeroport?

Daca check-inul online nu este inca disponibil pentru aeroportul dumneavoastra de plecare, check-inul la aeroport va fi gratuit pâna când serviciul va deveni disponibil. Check-inul la aeroport poate fi achizitionat in momentul rezervarii sau mai târziu, utilizând optiunea „adaugare servicii” de pe pagina de modificare rezervari sau prin intermediul Centrului telefonic. Check-inul la aeroport este supus unei taxe care va fi platita pentru fiecare persoana si pentru fiecare zbor. Check-inul platit la aeroport este supus unei taxe mai mari.

Ce se intâmpla la biroul de check-in?

Agentul de check-in va va cere sa va legitimati, sa prezentati codul de confirmare si documentele de calatorie valide. Bagajul dumneavoastra inregistrat va fi cântarit si trimis la cala de bagaje a aeronavei. La final, va fi emis biletul de imbarcare.

Trebuie sa imprim itinerariul si sa il prezint la check-in?

Desi nu aveti nevoie de aceasta pagina pentru a face check-in, va recomandam sa o imprimati pentru ca sa o puteti consulta la nevoie.

DOCUMENTE DE CALATORIE

Care sunt documentele de care am nevoie pentru a calatori cu Wizz Air?

Wizz Air solicita pasagerilor sa furnizeze la check-in documentele valide necesare calatoriei, in conformitate cu reglementarile tarii de plecare, de destinatie sau de escala. Compania Wizz Air nu va fi responsabila pentru costurile suplimentare asociate unei eventuale situatii in care pasagerul nu este primit intr-o tara din cauza lipsei pasaportului sau a unei vize corespunzatoare.

Pasaportul va expira inaintea datei zborului de intoarcere. Ce trebuie sa fac?

Daca nu detineti inca o rezervare confirmata, va recomandam in mod expres sa efectuati rezervari separate pentru zborul de plecare si cel de intoarcere. Astfel, veti putea utiliza la check-in documente diferite de calatorie, valide. In cazul in care detineti deja o rezervare confirmata, contactati Centrul telefonic.


Documentele de calatorie

Wizz Air solicita tuturor pasagerilor sa prezinte la biroul de check-in documentele de calatorie valabile necesare si sa se supuna regulamentelor statelor din, prin sau in care calatoresc. Wizz Air nu este responsabila pentru costurile ce trebuie suportate in situatia in care unui pasager i se refuza acordul de a intra intr-o tara din cauza lipsei pasaportului sau a vizei.
Vi se va solicita furnizarea numelui complet al Pasagerului asa cum apare acesta pe Documentul de calatorie al Pasagerului care urmeaza sa fie utilizat pentru calatorie. Daca nu faceti acest lucru la momentul rezervarii sau la cel mult 2 ore de la efectuarea rezervarii prin intermediul Centrului telefonic, pentru corectarea numelui Pasagerului vi se va percepe o taxa pentru schimbarea numelui Pasageruluir, cuantumul acesteia fiind disponibil pe Website sau prin intermediul Centrului telefonic. rezerva un loc prevazut cu conditii sporite de confort, ocupând astfel unul dintre cele mai confortabile scaune din cabina aparatului de zbor. Acest serviciu poate fi cumparat fie online in momentul efectuarii rezervarii, fie ulterior, prin intermediul Centrului telefonic sau chiar la aeroport, dupa prezentarea pentru imbarcare. In cazul in care intentionati sa cumparati acest serviciu, clic aici pentru consultarea paginii noastre de tarife pentru servicii.
Exista, de asemenea, posibilitatea sa cumparati serviciul nostru de prioritate la poarta de imbarcare si sa fiti astfel printre primii pasageri imbarcati la bordul avionului. Si acest serviciu poate fi cumparat fie online in momentul efectuarii rezervarii, fie ulterior, prin intermediul Centrului telefonic sau chiar la aeroport, dupa prezentarea pentru imbarcare. In cazul in care intentionati sa cumparati acest serviciu, clic aici pentru consultarea paginii noastre de tarife pentru servicii. Va rugam sa retineti insa ca achizitionarea serviciului de prioritate la imbarcare nu va garanteaza disponibilitatea locului dv. preferat.
Politica Wizz Air de acordare a prioritatii la imbarcare pasagerilor care calatoresc insotiti de copii mici si persoanelor cu dizabilitati ramâne neschimbata. la bord
Fiind o companie cu tarife reduse, Wizz Air nu ofera mese la bord. Pasagerii pot cumpara racoritoare si gustari la bord de la Wizz-cafe.
Utilizarea de echipamente electronice la bord: urmatoarelor dispozitive electronice este interzisa pe intreaga durata a zborului:
• aparate de radio FM si televizoare portabile;
• scanere;
• telefoane mobile;
• dispozitive controlabile prin telecomanda (inclusiv jucarii);
• transmitatoare si receptoare radio;
• sisteme video portabile;
• CD-, minidisc- si CD-ROM playere;
• statii radio-portabile;
• imprimante pentru computer;
• indicatoare cu laser.
Urmatoarele dispozitive electronice pot fi utilizate numai la altitudinea de croaziera:
• computere portabile/laptop;
• jocuri pe computer;
• camere video.
Utilizarea urmatoarelor dispozitive electronice este permisa pe intreaga durata a zborului fara niciun fel de restrictii:
• stimulatoare cardiace
• aparate auditive
• dispozitive medicale implantate
• stimulatoare electronice nervoase.

Femeile insarcinate

Femeile insarcinate nu pot calatori pe cursele Wizz Air dupa ce au depasit 34 de saptamâni de sarcina. Femeile care au depasit cea de-a 28-a saptamâna de sarcina pot calatori cu WizzAir numai cu conditia obtinerii unui certificat medical care confirma ca sunt apte pentru calatoria cu avionul. Wizz Air nu isi asuma raspunderea decât in conformitate cu prezentele Conditii Generale de Transport pentru eventualele probleme de sanatate pe care le-ar putea avea o femeie insarcinata si/sau copilul nenascut al acesteia pe durata sau in urma calatoriei pe calea aerului.



COPII SI BEBELUSI

Care este modalitatea de a calatori impreuna cu copilul/bebelusul meu?

Bebelusii pâna la 2 ani pot calatori contra unei taxe, in bratele adultului care ii insoteste. Totusi, daca pretul biletului pentru o singura calatorie a adultului insotitor este mai mic decât taxele curente, pentru bebelus va fi aplicata o taxa având aceeasi valoare. Fiecare adult poate fi insotit de un singur bebelus. Taxa pentru bebelus poate fi achitata online in timpul procesului de rezervare sau prin intermediul Centrului telefonic. Pentru mai multe informatii, consultati pagina despre rezervari pentru copii. Bebelusi sunt considerati copiii cu vârsta mai mica de 2 ani, atât la momentul zborului de plecare, cât si la momentul zborului de intoarcere. Daca bebelusul a implinit vârsta de 2 ani dupa plecare si inainte de calatoria de intoarcere, trebuie rezervat un loc pe scaun. In asemenea situatii trebuie create rezervari separate pentru zborurile de plecare si de intoarcere. Copiii cu vârsta mai mare de doi ani nu vor putea calatori in bratele adultului care ii insoteste.

Exista bagaje acceptate gratuit pentru un bebelus?

Bebelusii nu au dreptul la bagaje, cu exceptia unui carucior/carucior pliant/scaun auto pentru copii pentru fiecare bebelus (transportat gratuit). Retineti ca landourile si carucioarele vor fi inregistrate impreuna cu celelalte bagaje si vor fi transportate in mod gratuit, deoarece itinerariul specifica prezenta unui copil. Totusi, in cazul in care nu calatoreste niciun bebelus, acest tip de obiecte nu pot fi transportate decât ca bagaje speciale, contra unei taxe suplimentare.

Un copil cu vârsta sub 14 ani poate calatori singur?

Copiii cu vârste mai mici de 14 ani pot zbura numai insotiti de un adult in vârsta de minimum 16 ani, care isi va asuma integral responsabilitatea pentru respectivul copil. Pentru mai multe informatii privind rezervarile pentru copii, consultati pagina despre rezervarile pentru copii.Retineti ca pentru cetatenii români având o vârsta mai mica de 18 ani sunt aplicate conditii speciale. In conformitate cu Legea româna nr. 248 din 2005 (privind regimul liberei circulatii a cetatenilor români in strainatate), cetatenii români sub vârsta de 18 ani pot calatori in strainatate numai daca sunt insotiti de catre ambii parinti sau de catre un singur parinte/un adult si detin documentele necesare. Wizz Air va refuza transportul pasagerilor care nu prezinta documentele necesare.Va rugam sa va informati referitor la formalitati inainte de a calatori.

PASAGERI CU NEVOI SPECIALE

Utilizez un scaun cu rotile. Cum pot obtine asistenta speciala?

Pasagerii care utilizeaza scaune cu rotile trebuie sa anunte Centrul telefonic in momentul rezervarii. Scaunele cu rotile care cântaresc mai mult de 60 kg (excluzând bateria) sau scaunele cu rotile alimentate cu acumulatori cu lichid neetansi nu pot fi acceptate pentru calatorie. Pentru detalii suplimentare, consultati sectiunea privind conditiile de calatorie.

Ce trebuie sa fac daca am nevoie de asistenta speciala la aeroport?

Daca nevoia pasagerului de a fi asistat a fost inregistrata la momentul rezervarii, serviciile de la sol vor fi instiintate si se va actiona corespunzator. Mergeti cât mai devreme cu putinta la biroul de check-in, unde serviciile de la sol va vor oferi asistenta.
Am nevoie de oxigen suplimentar pentru motive medicale. Pot sa imi aduc propria rezerva de oxigen la bord?

Acceptam pasagerii care necesita in mod normal oxigen suplimentar din motive medicale, cu conditia ca acestia sa obtina un certificat medical care atesta faptul ca sunt apti pentru calatoria aeriana fara oxigen suplimentar pe durata zborului. Pasagerilor care nu furnizeaza certificatul necesar la biroul de check-in nu li se va permite sa calatoreasca. Pasagerii nu pot aduce propriul oxigen suplimentar la bordul aeronavelor, iar Wizz Air nu ofera oxigen la bord in asemenea cazuri.

BAGAJELE INREGISTRATE LA CALA

Câte bagaje pot inregistra la cala?

Puteti inregistra la cala maximum 6 bagaje distincte care sa nu depaseasca greutatea de 32 de kg fiecare. Fiecare bagaj inregistrat la cala este supus unei taxe de bagaj, care va fi platita pentru fiecare zbor si pentru fiecare pasager. Inregistrarea pentru primele 3 bagaje poate fi achizitionata online, iar pentru urmatoarele 3, la aeroport. Numarul de bagaje inregistrate la cala trebuie sa fie indicat si platit in timpul procesului de rezervare. Ulterior, pot fi adaugate bagaje suplimentare, fie online, fie prin apelarea Centrului telefonic. Bagajele suplimentare pentru care se plateste la aeroport vor fi supuse unei taxe mai mari; suma va varia, daca plata se face la biroul de check-in sau daca suntem obligati sa inscriem un bagaj de mâna care depaseste dimensiunea sau greutatea standard la poarta de imbarcare. Daca zborul dumneavoastra este asigurat de Wizz Air Ucraina (cod de linie aeriana WAU), primul bagaj inregistrat la cala este transportat gratuit. Fiecare dintre bagajele urmatoare supuse inregistrarii face obiectul unei taxe de bagaj, care va fi platita pentru fiecare bagaj, fiecare zbor si fiecare pasager. Inregistrarea celui de-al doilea si celui de-al treilea bagaj poate fi achizitionata online, iar urmatoarele 3, la aeroport. Numarul de bagaje inregistrate la cala trebuie sa fie indicat si platit in timpul procesului de rezervare. Ulterior, pot fi adaugate bagaje suplimentare, fie online, fie prin apelarea Centrului telefonic. Bagajele suplimentare pentru care se plateste la aeroport vor fi supuse unei taxe mai mari; suma va varia, daca plata se face la biroul de check-in sau daca suntem obligati sa inscriem un bagaj de mâna care depaseste dimensiunea sau greutatea standard la poarta de imbarcare. Daca este inregistrat la cala un numar mai mic de bagaje, taxa de bagaje nu va fi rambursata.

AM DEJA O REZERVARE. CUM POT ADAUGA BAGAJE SUPLIMENTARE?

Este posibila adaugarea de bagaje la o rezervare existenta prin intermedul website-ului sau sunând la Centrul telefonic.Daca achizitionati un bagaj suplimentar la aeroport, va rugam sa aveti in vedere ca vi se va percepe o taxa mai mare.

Pot sa recuperez taxa de bagaje pe care nu am utilizat-o?

In cazul in care pasagerul inregistreaza la cala mai putine bagaje decât numarul de bagaje pentru care a platit, taxa pentru bagaje nu va fi rambursata.

Ce trebuie sa fac daca bagajul meu a fost deteriorat in timpul calatoriei?

La sosire, inainte de a parasi zona de tranzit, trebuie sa obtineti un raport de deteriorari. Apoi, reparati bagajul, luati o chitanta de plata pentru acest serviciu, iar noi vom acoperi costurile reparatiei. Daca bagajul dumneavoastra nu mai poate fi reparat, trebuie sa obtineti o confirmare in scris de la atelierul de reparatii, indicând tipul si valoarea bagajului dumneavoastra Când raportati problema la aeroport, veti primi un document cu instructiuni. Va rugam sa procedati in consecinta.

Ce trebuie sa fac daca bagajul meu a fost pierdut?

Agentul nostru insarcinat cu tratarea cererilor va va oferi un raport referitor la intârzierea bagajului dumneavoastra, pe care il puteti utiliza la societatea de asigurari sau pentru reclamatii, daca este necesar. Asigurati-va ca valoarea bagajului dumneavoastra este cuprinsa in raport. Veti primi un numar de referinta pe care trebuie sa il utilizati in toata corespondenta purtata cu compania noastra. Când raportati problema la aeroport, veti primi un document cu instructiuni. Va rugam sa procedati in consecinta.

BAGAJE DE CABINA

Incepând cu 24 octombrie, Wizz Air lanseaza o noua politica privitoare la bagajele de mâna, valabila pentru intreaga sa retea*, in vederea incurajarii pasagerilor sa aduca la bord bagaje de dimensiuni mai mici si pentru asigurarea unui proces de imbarcare mai facil si mai rapid. (*Aceasta noua politica nu se aplica in cazul zborurilor catre si dinspre Ucraina, cu exceptia Budapesta-Kiev si Londra Luton-Kiev. Aceasta politica nu se aplica in cazul zborurilor operate de Wizz Air Ukraina (WAU))
Politica stricta Wizz Air "un singur bagaj de mâna per pasager” ramâne neschimbata.

Care este diferenta dintre tipurile de bagaj de mâna? – DIMENSIUNEA!
Geanta de mâna mica:Daca bagajul dvs. de mâna masoara 42x32x25cm sau mai putin, poate fi transportat la bord gratuit. Acesta trebuie sa aiba loc sub scaunul din fata dvs.
2.Bagaj de mâna mare:Daca bagajul dvs. de mâna depaseste dimensiunile unei genti de mâna mici, insa nu este mai mare de 56 x 45 x 25cm, il puteti transporta la bord contra unei taxe de 42 RON. Acesta trebuie sa incapa in compartimentul de deasupra scaunelor. Trebuie sa il puteti amplasa in compartimentul de deasupra scaunelor fara ajutorul altei persoane

In plus, pasagerii pot transporta obiectele enumerate mai jos:
o haina sau o patura
telefon mobil
material de citit pe durata zborului
pentru copiii mai mici de doi ani: mâncare, carucior pliant, sau un leagan mic
o pereche de cârje pentru persoanele cu dizabilitati fizice
In cazul in care dimensiunea bagajului depasesc limitele mentionate mai sus, bagajul va fi transportat ca bagaj inregistrat si o taxa pentru bagaje va fi perceputa.
Pasagerilor care transporta mai mult de un bagaj de cabina nu li se va permite accesul la controlul de securitate si vor trebui sa revina la biroul de inregistrare, sa redistribuie lucrurile in bagaje sau sa renunte la bagajele de mâna suplimentare.
Lichidele din bagajele de cabina vor fi supuse urmatoarelor restrictii impuse de guvern:
Lichidul se va afla intr-un recipient cu capacitatea maxima de 100 de ml
Toate recipientele care respecta volumul maxim de 100 de ml pot incapea fara probleme intr-o punga transparenta de plastic, resigilabila, având dimensiunea de 20 cm x 20 cm.
Punga de plastic va fi prezentata separat serviciului de securitate
La serviciul de siguranta al aeroportului vi se va solicita renuntarea la lichidele care nu respecta cerintele de mai sus.
Din cauza masurilor de siguranta, Wizz Air nu va transporta niciun bagaj in cazul in care proprietarul nu se afla la bordul aeronavei(cu exceptia bagajelor a caror manipulare a fost eronata).

Dimensiunile maxime pentru un bagaj MARE care incape prin usa CALEI sunt:
Latime: 1,499 mInaltime: 1,194 m Lungime: 1,715 m
Din motive de siguranta si sanatate greutatea unui bagaj individual inregistrat nu poate depasi 32 de kilograme.
Pasagerii au obligatia de a raspunde tuturor solicitarilor care provin de la autoritatile de securitate. In cazul in care un bagaj nu este transportat deoarece solicitarile provenind de la serviciul de securitate nu au fost indeplinite de pasager, compania Wizz Air nu va fi responsabila pentru niciun cost suplimentar.
Bagajele inregistrate vor fi transportate (când acest lucru este posibil) de aceeasi aeronava cu care calatoreste proprietarul. Daca din motive de siguranta, de securitate sau din motive operationale decidem sa transportam bagajul cu un alt zbor, nu ne asumam raspunderea pentru intârzierea bagajului. Pentru ca bagajele manipulate necorespunzator sa fie inapoiate proprietarului intr-un interval de expediere rezonabil, toate bagajele trebuie sa aiba inscris numele pasagerului, initialele si adresa acestuia inainte de a fi predate pentru transport. Carucioarele copiilor vor fi inregistrate impreuna cu celelalte bagaje si vor fi transportate in mod gratuit.
Daca bagajul de cala con?ine oricare din urmatoarele lucruri, Wizz Air nu este raspunzatoare pentru pierderea, distrugerea, intârzierea ?i pagubele produse unor astfel de lucruri:
bani, titluri de valoare
bijuterii, metale pretioase, pietre pretioase si semipretioase
computere, camere foto, camere video, telefoane mobile sau orice alte obiecte de aparatura electronica si accesoriile acestora
documente oficiale, de afaceri sau personale
documente de calatorie sau alte documente de identitate
chei
lichide
medicamente
obiecte de arta
bunuri perisabile
Unele aeroporturi pot avea mai multe restric?ii asupra obiectelor ce pot fi transportate in bagajul de mâna ?i / sau in bagajul de cala. In astfel de situa?ii, prevaleaza regulamentele aeroportului.

Cum pot transporta un instrument muzical?

Va trebui sa achizitionati un loc in plus (la tarif de adult) pentru bagaj, cu conditia ca acesta sa poata fi depozitat in siguranta la bordul aeronavei. Rezervarile pe Internet pot fi realizate prin furnizarea numelui de familie al pasagerului ca nume de familie si indicând „EXST” ca prenume.Retineti ca instrumentele mai mari decât un violoncel (de exemplu, un contrabas, o harpa etc.) trebuie inregistrate cu eticheta bagaje cu raspundere limitata. Aceste instrumente sunt prea mari si prea grele pentru a fi asezate pe un scaun.Daca instrumentul, inclusiv cutia in care sunt transportate, nu depaseste dimensiunile de (56x45x25 cm contra unei taxe suplimentare) si 10 kg, acesta poate fi transportat ca bagaj de cabina. Retineti ca instrumentul muzical trebuie sa fie singurul dumneavoastra bagaj de cabina.

Cum pot transporta echipamentul de ski?

Transportul echipamentului sportiv este supus unei taxe pentru echipament sportiv si trebuie sa fie identificat si achitat in timpul procesului de rezervare. Bagajele fragile, voluminoase, ambalate in mod necorespunzator, inregistrate cu intârziere si supradimensionate vor fi acceptate pentru transport numai daca poarta eticheta bagaje cu raspundere limitata, iar compania Wizz Air nu va fi considerata responsabila pentru acestea. Pentru cerintele de ambalare, cititi sectiunea Informatii utile.

Pot sa imi transport medicamentele in bagajele inregistrate la cala?

Bagajele dumneavoastra inregistrate la cala nu pot contine medicamente. Cu toate acestea, puteti transporta medicamentele necesare in timpul zborului in bagajul dumneavoastra de mâna. Consultati reglementarile de siguranta pentru transportarea de lichide la bord.

Imi pot transporta animalul de companie pe aeronavele Wizz Air?

Wizz Air nu transporta animale vii, cu exceptia câinilor pentru nevazatori care calatoresc impreuna cu pasagerul care are nevoie de ei. Pentru acesti câini trebuie sa existe documentele stabilite in reglementarile Tarilor afectate de transport, iar aceste documente trebuie sa respecte conditiile impuse de respectivele reglementari.

WIZZ AIR

Adresa companiei

Wizz Air Hungary Ltd.
BUD International Airport Building 221
H-1185 Budapest
Curtea de înregistrare este Curtea Regiunii Pest, Nr. Înreg.:01-09-964332
NR. TVA UE: HU13122605
Supervizata de: Autoritatea Nationala a Transporturilor
Administratia Aviatiei Civile www.nkh.gov.hu/repules
1675 Budapest, Pf.: 41.


TEL: România 0903 760 160
                    0373 763 737
(Apeluri taxate cu 2.68 RON pe minut. Apelurile din retelele de telefonie mobila pot fi taxate la un tarif mai mare.)


















BLUEAIR

S.C. BLUE AIR-TRANSPORT AERIAN S.A.
Sediu Social: Comuna Adunatii-Copaceni (Sat Adunatii Copaceni, sola 50, nr. topografic 783, camera 3) judetul Giurgiu
Punct de lucru: Str. Buzesti Nr. 71, Etaj 5, Sector 1, Bucuresti, Romania
J52/650/09.12.2010; Cod fiscal RO 16091846; Capital social 172.701.250 lei


TEL:     Romania: 1499 (tarif 0,62 EUR/min)
   0374 281 841 (TARIF NORMAL, l-v: 09:00 – 21:00; s-d: 10:00 – 19:00; apelabil din orice retea mobila sau fixa, atat din tara, cat si din strainatate; numar in reteaua Orange ce se taxeaza normal, conform planului tarifar pe care il aveti cu operatorul de telefonie utilizat)












TAROM


Program: Luni - Vineri: 08.00-20.00
Sâmbata: 09.00-14.00
Duminica: închis
Telefon: (+4021) 9361
(+4021) 204 64 64
(+4021) 303 44 00
(+4021) 303 44 44

Sibiu

Adresa: Str. Nicolaus Olahus, nr. 5
Cladirea Centrului de Afaceri, intrarea B, parter
Tel: (40269)211157
Luni - Vineri: 09.00-17.00










Back to content | Back to main menu